Wednesday, January 4, 2017

Christmas Cards // Julekort

Just to get Christmas out of the way as soon as possible I'll start off with my Christmas cards! You better bookmark the idea for next December, because they are super fun and super easy. All were made from free patterns and with yarn scraps, so the only cost is glue and card stock. I myself treated myself to a glue gun right before Christmas, and this was my first project to be glued.

Link to Ravelry project that contains larger photos and further links to patterns. For some of them you might have to be a member to access, but as I said, they are all free, and what kind of yarnie is not a member?

//

Bare for å bli ferdig med jula så fort som mulig, begynner vi med julekortene mine! Så det er bare å lage seg et bokmerke til neste jul. Disse var kjempeenkle og morsomme å lage og alle mønstrene jeg brukte er gratis, men på engelsk. De bruker ikke mye garn, så det er ypperlig mulighet til å bli kvitt noen rester. Før jul unnet jeg meg selv en limpistol og dette var første prosjekt jeg limte med den.

Link til Ravelry-prosjektet mitt. Der er det større bilder og linker til mønstre som er brukt. Det er mulig man må være medlem på Ravelry for å få tilgang på mønstrene, men det er gratis og mønstrene er som sagt også gratis. Og hva slags garnoholiker er ikke medlem der fra før?


My pretty, pretty glue gun! // Min pene, pene limpistol!


I went with black, white and brown card stock for these cards, as I thought the motifs should play the main part. I got them on ebay, but a craft store should have them. Colour is up to you! 
// 
Jeg gikk for svarte, hvite og brune kort, ettersom jeg ville at motivene skulle ha hovedrollen. Jeg kjøpte de på ebay, men en hobbybutikk burde vel ha slikt. Fargene er opp til deg!


I didn't have time to make to many. I made more than these six, but the others were duplicates. Next Christmas I will come up with some more options and ideas. 
// 
Jeg hadde ikke tid til å lage så mange som jeg hadde lyst til. Jeg lagde flere enn seks, men flere av dem var like. Neste jul skal jeg forhåpentligvis finne på enda flere ideer. 






1 comment:

  1. HEI! Longtimenosee.

    Fant dette og tenkte på deg - masse gratis mannestrikkemønster :D
    Om ikke nyttig, så i allefall en del morsomme forsidebilder.
    https://archive.org/details/knittingreferencelibrary&tab=collection

    ReplyDelete