Monday, October 31, 2016

Halloween

Tomorrow is Halloween. I have made a few preparations, but I am not dressing up myself. I have however prepared for scary visitors. I don't know if anyone will come trick or treating here, I really have no idea. So I keep going back and forth between "What if no one comes, and I sit here in the dark with my candy by myself" and "What if there will be so many trick-or-treaters that I run out of candy."

My door does not look like an entrance to an apartment, and it is far into a garden at the end of a dead end street. People that come visiting me for the first time often go into the neighbor garden instead. In case someone looks into the garden I have hung some lights in the windows of my doors, so that they know it is safe to come knocking.





I morgen er det Halloween, for de få i Norge som feirer det. Jeg skal ikke kle meg ut selv, men jeg har forberedt meg på at det kanskje kommer noen hit for å true til seg godteri. Jeg vet ikke om det er så mange som gjør sånn rundt her, så jeg veksler hele tiden mellom "tenk om det ikke kommer noen, og så sitter jeg er i mørket, alene, med godteriet mitt" og "tenk om det kommer så mange at jeg ikke har nok godteri."

Døra mi ser ikke ut som ei inngangsdør heller, og den ligger langt inne i en hage, innerst i ei blindgate. Folk som skal besøke meg for første gang går ofte feil, og til nabohagen i stedet. Men vi finner vel ut om det kommer noen, i morgen. I tilfelle noen skulle titte inn i hagen, så har jeg hengt opp lys i vinduene på døra mi, så folk kan se at det er greit å banke på.

No comments:

Post a Comment