Saturday, March 18, 2017

I bought a Pokemon Go Plus // Jeg kjøpte meg Pokemon Go Plus

Last week I did something semi-stupid. I bought a Pokemon Go Plus. Stupid because I'm low on money, but I spent money that I got for Christmas, which I think is meant to me used for semi-stupid stuff. It would be so boring if you were to spend money you got as a gift on food and other necessities.

I have wanted the Pokemon Go Plus since it came out, and last week I finally bought it. I was thinking of buying it online, to maybe save a little money, but with shipping and the interesting rules Norway has on bringing things you buy into the country, I wouldn't have saved enough to justify the wait.

I just thought I'd share some thoughts on how it works and stuff. And to show off a little.

//

Jeg gjorde noe småteit forrige uke. Jeg kjøpte meg Pokemon Go Plus. Teit fordi jeg egentlig har veldig lite penger om dagen. Men jeg brukte av penger jeg fikk til jul, så jeg syns det er litt greit også. Det hadde vært utrolig teit om du skulle bruke gavepenger på mat og andre nødvendigheter.

Jeg har ønsket meg Pokemon Go Plus siden det kom ut og forrige uke fikk jeg endelig kjøpt det. Jeg vurderte å kjøpe på nett også, men med frakt og tollgrenser ble det ikke verdt det til slutt. Pluss at jeg hadde måttet vente enda lenger på å få det.

Jeg tenkte egentlig bare å dele noen tanker og erfaringer om hvordan det er å bruke. Og å brife litt da.


This won't be an unboxing, it didn't even stay in the box 'till I got home. But this is the box. It is a bit disappointing,  it is tiny. But the Pokemon Go Plus is a tiny thing. It is just not a box to put on a shelf to show off.

//

Det blir ikke noe unboxing. Boksen kom seg ikke hjem uåpnet en gang. Men slik ser den ut. Litt skuffende, sånn i størrelsen. Greit at selve dingsen er en veldig liten ting, men dette er liksom ikke en boks man kan sette på utstilling. 




The gadget itself. It has one button on top, that glows when you are near a pokemon or a pokestop. The device also vibrates a lot stronger than my phone. Surprisingly strong actually. I was thinking I could use it in lectures or something similar, but I think it would be very disturbing because of the strong vibration. But I also find phones on vibrate annoying. It is not silent if it constantly buzzes. 

The good thing about it, though, is that you don't have to have the Pokemon app open to use it. It even walks your eggs! That saves a lot of battery. The GPS is still on in the background, but it still uses a lot less battery than it would with the app open. Sometimes it will disconnect. I read that it had something to do with RAM on the phones. But you can push the button on the Pokemon Go Plus, to check if you are still connected to the phone. If you are connected it gives a little vibration when you push it. If it isn't it will not vibrate, just blink in blue. 

//

Selve dingsen. Den har en knapp på toppen som lyser om man er i nærheten av et pokestop eller en pokemon. Den vibrerer også. Veldig kraftig faktisk. Jeg tenkte kanskje jeg kunne ha den på i forelesninger og slikt, men jeg tror det hadde blirr veldig forstyrrende for andre fordi den vibrerer så kraftig. Men så er jeg en som mener at mobilen ikke er på lydløs om du fortsatt har på vibrering. Det er ikke lydløst om den skal dure hele tiden. 

En ting som er veldig bra med denne er at man slipper ha appen åpen hele tiden for å bruke den. Du får til og med meter på egga dine! Og det sparer masse batteri. GPSen er fortsatt på i bakgrunnen, men den bruker en god del mindre enn den gjør ellers. Noen ganger vil den miste kontakten med telefonen. Jeg leste at det kunne ha noe med RAM på telefonen å gjøre. Om du er usikker på om du fortsatt er tilknyttet telefonen kan du trykke på knappen. Vibrerer det er du, om du ikke er det veibrerer det ikke, men blinker blått. 





The Pokemon Go Plus does not come with a lot of extras. What you get are a gadget and a wrist strap. I have not attached the wrist strap. It is not really pretty and you loose the clip. Also, you have to unscrew the battery lid to exchange it. Which is really stupid. Besides, the clip works perfectly with my bra strap, why would I change that? 

//

Pokemon Go Plus kommer ikke med så mye ekstra. Det du får er selve dingsen og et armbånd. Jeg har ikke satt på armbånden. Det er ikke særlig pent, man mister klipsen og så må man skru av batterilokket for å få byttet det ut. Og det syns jeg er ganske unødvendig. Dessuten fungerer klipsen utmerket på BH-stroppen min, så hvorfor skulle jeg da ha behov for å bytte?




Action shots of how it looks in the game with a Pokemon Go Plus connected and capturing a pokemon. If you capture a pokemon using the button on the device you will not get the capture screen, but you will get the XP. You probably won't be looking too much on the screen with the device connected, after all, that would defeat the purpose. When you catch or lose a pokemon or spin a pokestop, a notification will appear on your lock screen. 

Last Thursday I was out for about four hours, relying only on the Pokemon Go Plus. Except for when I had to reconnect it once and captured a Pikachu and a Hoppip on the phone. By the time I got home the battery still had about 30% left on it. It was great, because the friend I was with does not play Pokemon Go herself, and I didn't have to look at my phone all the time. As I mentioned I had it attached to my bra strap. That way I feel the vibrations and is less likely to loose it. I don't know how many pokemons I captured, but it was over 35. I could have been more if I had only known...

The Pokemon Go Plus only captures pokemon with the standard pokeball. When you run out it will not start using the better balls. I had a lot, and I mean A LOT of notifications stating that I had run out of pokeballs. This was because I have had a habit of making extra space in my items bag by deleting the lesser pokeballs, and I did this the night before. Needless to say, I won't be doing that again, but now I will never be able to build up a large amount of them either. So that sucks. 

//

Bilder fra hvordan det ser ut i spillet når du har en Pokemon Go Plus koblet til og hvordan det ser ut når du fanger en pokemon. Om du ser på skjermen, men bruker knappen på dingsen din til å fange en pokemon så får du ikke opp det skjermbildet der du ser hvor mye XP du tjente osv, men du får fortsatt poengene. Du kommer sannsynligvis ikke til å se på dette så ofte, ettersom det blir litt motsatt av poenget. Når du fanger en pokenmon, eller den rømmer fra deg og når du snurrer et pokestop vil du få opp en melding på telefonen din.

Forrige torsdag var jeg ute i ca fire timer, og brukte telefonen til å fange pokemon én gang, fordi jeg så de da jeg måtte koble til dingsen på nytt. Ellers brukte jeg kun den. Jeg er ikke sikker på hvor mange pokemon jeg fanget, men det var over 35. Det er veldig praktisk å ha en sånn ting når man er med noen som ikke spiller Pokemon selv. Da slipper man liksom stirre på telefonen sin hele tiden. Jeg hadde den festet til BH-stroppen min. Da kjenner jeg om det vibrerer og så slipper jeg å miste den i snøen. Det som er litt kjedelig er at jeg hadde fått fange mye fler pokemon om jeg bare hadde visst...

Pokemon Go Plus bruker nemlig bare de vanlige pokeballene når den fanger pokemon. Selv om du er tom for de vanlige så vil den ikke gå over til å bruke de som er bedre. Derfor hadde jeg en god meter med beskjeder om at jeg hadde gått tom for pokeballer. Grunnen til det er at jeg har hatt det som vane å slette de dårligste pokeballene for å få plass til flere bedre ting i itemsboksen min. Og det hadde jeg da gjort kvelden før. Jeg kommer nok aldri til å gjøre det igjen, men nå kommer jeg heller aldri til å rekke å bygge opp noe lager. Så det er jo ganske så dumt da. 





Although I had sort of messed up a bit with the pokeballs and all, I still had a bit of luck. The device captured Scyther for me, which I haven't even seen before. It missed the strongest one, but I still got an addition in my pokedex. It is also able to catch a lot of different pokemon. And it is way better at catching Zubats than I am. As I had the device under most of my clothes I never saw the color it was blinking in before I pushed the button. It lights up green when it is a pokemon you have aready caught, and yellow if it is one that you have never caught before. I might have gotten the phone out of my pocket if I had seen it. The good feeling of adding a Scyther to the pokedex turned a little bittersweet when I realized I could have had a Blastoise, which I also haven't got yet. 

//

Selv om jeg hadde dummet meg bra ut med pokeballene, så fikk jeg litt flaks allikevel. Dingsen klarte å fange Scyther for meg, en pokemon jeg aldri har sett før en gang. Den klarte ikke å fange den sterkeste, men den ordnet meg uansett å fylle enda en plass i pokedexen. Og som dere ser så klarer den å fange mange forskjellige pokemon. Den er veldig mye flinkere til å fange Zubats enn meg og. Som sagt hadde jeg den under mesteparten av klærne mine, så jeg fikk aldri sett på lyset før jeg trykte på knappen. Den skal lyse grønt om det er en pokemon du har fra før og gult om det er en pokemon du ikke har fra før. Hadde jeg kunne fulgt med på lyset så kan det nok hende jeg hadde tatt opp telefonen. Selv om det var veldig gøy å få en Scyther i samlingen så var det minst like mye ikke-gøy å oppdage at jeg gikk glipp av en Blastoise, som jeg heller ikke har enda. 



Overall I am happy with the device. My XP is rising much faster with it because I don't have to have my phone open to capture pokemon. And I can walk my eggs without haveing to worry too much about the battery dying. Which, as you might see, might come in handy. 

//

Jeg er egentlig ganske fornøyd med den nye dingsen min jeg. XPen min går veldig mye fortere opp nå, fordi jeg slipper å bruke telefonen til å fange pokemon. Og så kan jeg klekke eggene mine uten å være så redd for å gå tom for strøm. Og som dere ser så kan det komme godt med. 

No comments:

Post a Comment