Friday, April 14, 2017

Growing things. // Å gro ting.



It is that time of year when the weather can't decide on sunshine or snow, flowers come up between the leaves and I get an urge to grow things.

I am planning a lot of different plants and projects, but the first thing I started was sprouting lemon seeds. I know. I live in Norway, why would I even try growing citrus fruits. But you know, sometimes you just have to see if you can. I got the idea from a video on youtube. You peel the seeds from a lemon, and put them on a moist piece of kitchen paper, in a zip lock bag. The date on the bag is the date that I peeled the seeds and put them in it. The last picture was taken a week ago. It worked! And apparently, it can be done with other citrus fruits as well.  I left them to "bake" a little longer and will probably plant them sometime after easter is over and I have got something to plant them in.



Det er den tiden av året der været ikke klarer å bestemme seg for om det er skal snø eller være sol, blomstene begynner å finne veien opp mellom bladene og jeg får utrolig lyst til å gro ting. 

Jeg har flere prosjekter planlagt, men det første jeg gjorde var å skrelle sitronfrø og legge de på fuktig tørkepapir i en plastpose. Ideen fikk jeg i en youtubevideo, selvfølgelig. Datoen på posen er den dagen jeg la de i den, og bildet under ble tatt for en uke siden. Så som dere ser så funka det! Visstnok skal det gå an å gjøre dette med andre sitrusfrukter også. Jeg har lagt de tilbake så de kan gro litt til, og så håper jeg at jeg får plantet de en gang etter påske, da jeg har fått kjøpt meg jord og ting å plante i. 

No comments:

Post a Comment