Thursday, May 18, 2017

A little late blooming // En litt sen blomstring

The trip I took to IKEA a good while back, the one I posted a picture from, was actually a trip to acquire some supplies for planting. I also went to Plantasjen for seeds and planting soil. Then exams took over and I never had the time to start planting. And then I wanted to get it done outdoors so that I would get dirt all over my floor, but the weather has not been very helpful lately. I finally realized I had to get it done soon, or it would be too late, and so I had to do it inside.

//

Den turen jeg var på IKEA for en god stund siden, du vet, den jeg postet et bilde fra, var egentlig for å kjøpe ting til planteprosjektet mitt. Og så var jeg en tur på Plantasjen for å kjøpe jord og frø. Så kom eksamener og jeg hadde ikke tid. Så var det det at jeg ville gjøre det ute, så jeg slapp å ha jord på gulvet, eller i verste fall teppet. Men været har vært veldig lite sammarbeidsvillig i det siste. Så det endte med at jeg måtte gjøre det inne da, så det ikke skulle bli alt for sent.


Planting soil and peat briquettes for planting. (I could not find another word for the briquettes, but if any of you English-speaking readers know a better word, then please let me know!) 
// 
Såjord og torvbriketter. 



Garden gloves from IKEA. // Hagehansker fra IKEA.



Seeds! // Frø!



And a time-lapse video I made with my fancy phones time-lapse function. It shows the briquettes as they swell up after being watered. // Og en timelapsevideo av torvbrikettene som sveller til full størrelse. Ganske fancy disse nye telefonene. 


I didn't have time to plant all of the seeds, but I've made a good start. Some of them are to be sown directly outdoors. I'm just waiting for the rain to stop. It is not much to look at just yet, but here are some pictures anyways. I'll tell what you are looking at later, when there is actually something growing. 

//

Jeg hadde ikke tid til å så alle frøene, men jeg har i hvertfall kommet igang. Noen skal også sås i et bed ute, så jeg venter egentlig bare på at det skal slutte å regne. Det er ikke så mye å se på enda, men legger ved noen bilder for det. Jeg skal prøve å huske å fortelle dere hva det er for noe senere, da det faktisk er noe å se på.







No comments:

Post a Comment