Friday, May 12, 2017

A Desire to Crochet // Heklelyst

In march, I bought a book that was on sale. I shouldn't have, but I did. I am weak for crochet books. In this book, there is a lot of good patterns on among others pillows, potholders and clothes. The name of the book is "Heklelyst" which can be translated to something like "A Desire to Crochet."

//

I mars kjøpte jeg ei bok på mammutsalg. Jeg burde sikkert ikke ha gjort det, men jeg har en svakhet for heklebøker. Boka heter Heklelyst og har mange fine mønster på mye forskjellig, blandt annet puter, grytekluter og klær.





After having browsed it for a good while I decided to check how much it would cost to make a few of the items. I have previously considered the possibility of me crocheting some items to sell. I just haven't gotten around to it, and I have also never made clothes, apart from a few pairs of socks. I think clothes will be items that are the easiest to sell. And I also think some of the retro potholders in this book would be popular. After having consulted my wallet I ended up ordering some yarn.

//

Etter å ha bladd en del i boka bestemte jeg meg for å sjekke hvor mye det ville koste å lage noen av de tingene jeg likte best. Jeg har tenkt på det før at jeg kunne hekle noen ting og selge de, for å tjene litt penger. Men jeg har aldri kommet så langt, og så har jeg heller aldri laget noe som ligner klær, sånn uten om sokker. Jeg tror klær er det som er enklest å selge, og så tror jeg at noen av de retrogryteklutene i boken kan være populære. Etter å ha rådført meg med lommeboka ble det bestilt litt garn.




Ah, the satisfaction of opening a box like this. This should be enough yarn for two sweaters. One in the shades of red and one in blue. The red one will fit 2-year-olds, supposedly, and the blue one 6-year-olds. If I do it right. Obviously, I don't have kids so I won't know more than the pattern tells me. But hopefully, buyers will know their kids' sizes. I ordered this to see if I can even make a sweater, but this pattern even says that it is a great pattern for people that has not made clothes before. If it all goes well I will make a few more of these sweaters, in addition to a couple of smaller items and perhaps some baby blankets. The goal is to participate in one of the street flea markets that are held in Hamar during the summer, to see if I can sell some of it. So stay tuned!

//

Gleden  man får av å åpne en slik boks kan ikke beskrives med ord. Dette skal liksom være nok til to gensere, i følge mønsteret. En rød og en blå. Den røde skal etter sigende passe en toåring og den blå en seksåring. Nå har jeg ikke jeg unger, så jeg vet ikke om det stemmer innen jeg er ferdig, jeg må bare stole på mønsteret og at foreldrene klarer bedømme sine egne barns størrelser. Nå skal jeg teste om jeg i det hele tatt klarer å lage en genser. Mønsteret sier at det er perfekt for noen som ikke har laget klær før, så jeg har troen. Om det blir vellykket kommer jeg forhåpentligvis til å lage et par til og noen andre småting og kanskje noen babytepper. Målet er å være med på et av de loppemarkedene som holdes i Hamar i løpet av sommeren og se om jeg får solgt noe av det.



No comments:

Post a Comment